کد خبر : 208844
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 19:33

Google کوکی‌های شخص ثالث را برای ۱٪ از کاربران Chrome در سه ماهه اول ۲۰۲۴ غیرفعال می‌کند

Google کوکی‌های شخص ثالث را برای ۱٪ از کاربران Chrome در سه ماهه اول ۲۰۲۴ غیرفعال می‌کند

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار بک لینک و به نقل از تکنوکرانچ هدف Google’s Privacy Sandbox جایگزینی کوکی‌های شخص ثالث با رویکردی آگاه‌تر از حریم خصوصی است و به کاربران امکان می‌دهد علایق خود را مدیریت کرده و آنها را به گروه‌هایی بر اساس الگوهای مرور مشابه گروه‌بندی کنند. این یک تغییر بزرگ

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار بک لینک و به نقل از تکنوکرانچ هدف Google’s Privacy Sandbox جایگزینی کوکی‌های شخص ثالث با رویکردی آگاه‌تر از حریم خصوصی است و به کاربران امکان می‌دهد علایق خود را مدیریت کرده و آنها را به گروه‌هایی بر اساس الگوهای مرور مشابه گروه‌بندی کنند. این یک تغییر بزرگ برای صنعت تبلیغات آنلاین است و پس از سال‌ها صحبت در مورد آن و انتشار آزمایش‌های مختلف، برای صنعت تبلیغات آنلاین واقعی خواهد شد. این شرکت امروز اعلام کرد که از اوایل سال ۲۰۲۴، گوگل قصد دارد ۱٪ از کاربران کروم را به Privacy Sandbox منتقل کند و کوکی های شخص ثالث را برای آنها غیرفعال کند. برنامه گوگل برای حذف کامل کوکی های شخص ثالث در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ همچنان در مسیر خود قرار دارد.

علاوه بر این، با راه‌اندازی نسخه Chrome 115 در ماه ژوئیه، Google APIهای مرتبط و اندازه‌گیری Privacy Sandbox را به طور کلی در دسترس همه کاربران Chrome قرار می‌دهد و آزمایش این APIها را با ترافیک زنده برای توسعه‌دهندگان آسان می‌کند. گوگل قصد ندارد پس از انتشار هیچ تغییر مهمی در API ایجاد کند.

 

منسوخ کردن کوکی‌های شخص ثالث برای ۱% از کاربران کروم به نظر نمی‌رسد تاثیر زیادی داشته باشد، اما همانطور که ویکتور وونگ گوگل، که رهبری محصول فناوری تبلیغات خصوصی در جعبه ایمنی حریم خصوصی را بر عهده دارد، به من گفت، این به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا واقعی بودن خود را ارزیابی کنند. -آمادگی جهان برای تغییرات بزرگتر در اواخر سال ۲۰۲۴. برای آماده شدن برای این امر، توسعه دهندگان همچنین می توانند آمادگی حذف کوکی های شخص ثالث خود را از سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ شبیه سازی کنند، زمانی که می توانند راه حل های خود را با حرکت دادن یک مورد آزمایش کنند. درصد قابل تنظیم کاربران خود را به جعبه ایمنی حریم خصوصی.

 

“این طرح با مشورت و هماهنگی نزدیک با سازمان رقابت و بازار بریتانیا – CMA” تهیه شد. ما با آنها در این مورد مشورت کردیم و احساس کردیم که این بهترین راه برای آزمایش این راه حل است، به طور مشترک با صنعت، “وونگ توضیح داد. در Q4 [2023]، ما به هماهنگ کردن برخی از آزمایش‌ها و آسان‌تر کردن آن کمک می‌کنیم. Q1 [2024]، ما ۱٪ را منسوخ می کنیم، که سپس، برای همه افراد در صنعت، آنها را مجبور می کند تا به طور جدی شروع به آزمایش و آزمایش کنند.

 

با راه‌اندازی Chrome 115، اکثر توسعه‌دهندگان Adtech باید بتوانند راه‌حل‌های خود را در مقیاس آزمایش کنند. در آن مرحله، ویژگی‌های جعبه ایمنی حریم خصوصی مانند مخاطبین محافظت‌شده، گزارش‌های Attribution و Topics API قفل می‌شوند.

 

شایان ذکر است که امروزه کاربران می‌توانند آزمایش‌های جعبه ایمنی حریم خصوصی را در کروم روشن کنند. APIها از زمان عرضه Chrome 101 بتا برای آزمایش در دسترس بوده اند. اما بدیهی است که با توانایی آزمایش این APIها در مقیاس کاملاً متفاوت است.

«بسیاری از مردم درخواست در دسترس بودن مقیاس‌پذیرتر را داشته‌اند، زیرا امروزه، بدیهی است که تنها تعداد کمی از کاربران در حال حاضر جعبه‌های سندباد را در دسترس دارند. بنابراین حتی برای انجام آزمایش نیز بسیار محدود است. اما ما شاهد علاقه زیادی برای افزایش آن هستیم.» وانگ گفت. او همچنین خاطرنشان کرد که گوگل در حال حاضر هیچ برنامه ای برای گام های واسطه ای در طول سال ۲۰۲۳ ندارد تا این عدد را به بیش از ۱ درصد برساند. هنگامی که تصمیم به منسوخ شدن کامل آن گرفت، گوگل قصد دارد از ۱% به ۱۰۰% بدون هیچ نقطه عطفی در این بین برود (اگرچه بدیهی است که کمی افزایش خواهد یافت).

 

برنامه اولیه گوگل خواستار حذف تدریجی کوکی‌های ردیابی در اوایل سال ۲۰۲۲ بود، اما این شرکت این جدول زمانی را در سال ۲۰۲۱ و سپس در سال ۲۰۲۲ تغییر داد.

 

«فکر نمی‌کنم که بگوییم این ابتکار، حداقل در تاریخ وب چقدر بزرگ است، اغراق‌آمیز باشد. بنابراین، ما یک رویکرد بسیار عمدی را بر اساس ورودی صداها در سراسر اکوسیستم، از جمله توسعه‌دهندگان، تنظیم‌کننده‌ها، سیاست‌گذاران و تبلیغ‌کنندگان اتخاذ می‌کنیم. ما از بسیاری از این شرکا شنیدیم که می‌گفتند برای اطمینان از اینکه می‌توانند آزمایش کنند و سازگار شوند، زمان بیشتری لازم است. اما او همچنین خاطرنشان کرد که این شرکت می بیند که افراد زیادی در اکوسیستم اکنون با نزدیک شدن به این مهلت ها شروع به حرکت بسیار سریع می کنند. او فکر می کند که برخی از شرکا ممکن است در حال حاضر در نقطه ای باشند که می توانند امروز تغییر کنند.

بر کسی پوشیده نیست که Privacy Sandbox بحث برانگیز نیست و سایر فروشندگان مرورگرها رویکردهای بسیار متفاوتی را برای حفظ حریم خصوصی کاربران خود در نظر می گیرند. با توجه به اینکه CMA از نزدیک ابتکار Google را زیر نظر دارد، این شرکت به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها متعهد شده است که باید اطمینان حاصل کند که هیچ روش ترجیحی در نحوه اجرای Privacy Sandbox وجود ندارد که می‌تواند به آن برتری نسبت به رقبای خود بدهد. از آنجایی که به نظر نمی رسد هیچ یک از رقبا علاقه خاصی به پذیرش جعبه ایمنی حریم خصوصی نداشته باشند، پیامدهای آن برای اکوسیستم کلی تبلیغات وب همچنان قابل مشاهده است. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی حرفه ای

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح